Reklamační řád
Práva z vadného plnění
Platný od 27. 3. 2022
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník) a zákonem o ochraně spotřebitele.
- Cremeo shop s.r.o., provozovaným fyzickou osobou Tomášem Koutským se sídlem Hostouňská 242 Hřebeč 273 45, IČ: 11876557, (dále jen „Provozovatel“), odpovídá zákazníkovi, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména Provozovatel odpovídá zákazníkovi, že v době, kdy zákazník produkt převzal:
- má produkt vlastnosti, které si smluvní strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které Provozovatel popsal nebo které zákazník očekával s ohledem na povahu produktu,
- se produkt hodí k účelu, který pro jeho použití Provozovatel uvádí nebo ke kterému se produkt tohoto druhu obvykle používá,
- produkt odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je produkt v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- produkt vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- V případě dodávky služeb Provozovatel odpovídá zákazníkovi, že služba při poskytnutí nemá vady a že je poskytnuta ve shodě se smlouvou.
- Zákazník je povinen oznámit Poskytovateli vadu zboží či služby neprodleně poté, co takovou vadu zjistí. Vadu lze vytknout do šesti měsíců od převzetí předmětu plnění nebo poskytnutí služby.
- Zákazník je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, v zákonem stanovené době, tj. 24 měsíců od převzetí. Je-li na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci nebo v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze věc použít, použijí se zákonná ustanovení o záruce za jakost.
- Práva z vadného plnění může zákazník uplatnit u Poskytovatele na adrese provozovny nebo zaslat reklamaci emailem nebo poštou na adresu Poskytovateli.
- Právo z vadného plnění zákazníkovi nenáleží, pokud zákazník před převzetím věci nebo před poskytnutím služby věděl o vadě, anebo pokud zákazník vadu sám způsobil.
- Poskytovatel rozhodne o reklamaci bez zbytečného odkladu. Do lhůty pro vyřešení reklamace se nezapočítává doba přiměřená podle druhu zboží či služby, potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady bude Poskytovatelem vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Poskytovatel se zákazníkem nedohodne na delší lhůtě.
- Zákazník bude o vyřízení reklamace informován telefonicky, emailem nebo písemně ve stanovené lhůtě v souladu se zákonem.